Thursday, September 06, 2007

びっくりしました。。。Surprise!

ジムを通い始めてから3ヵ月半経ちました。ほとんど毎日通っていて、今3キロ減りました。たったの3キロ?そうですね、驚くほどの成果とはいえませんね。
びっくりしたのは体脂肪です。今日計ってみました。会員登録の時に量った体脂肪率はなんと22.5%でした。そんな数値ではさすがにトレーナに注意されま した。「男性は15%以下が標準値だね」って。毎日一生懸命走って、各部の筋肉を鍛えて、少しでも体脂肪を減らそうと決めました。
そして今日はその成果を確認するために体脂肪率を量りました。なんと「9.8%」でした。びっくりしました。トレーナも思わず「えええええ?」と驚きまし た。さすがに自分も「この器械って壊れていません?」と聞いてしまいました。正直嬉しかったです。痩せたから、筋肉マンだからのではなく、一生懸命やった 結果がちゃんと出たのですごく嬉しいです。久しぶりの嬉しいこと。。。こんなところにありました。
最近、研究に、展示会の準備、いろいろストレスがたまる日々でした。ストレス発散としてジムで汗を流すしかなかったです。これからもジムと長く付き合いそうです。

Surprise for me

It is 3 months and a half since I started training at gym. I lost 3 kilo. This is not surprise for me, better is a disapointed result. 3 months ago, my body's fat rate was 22.5%. The trainer said "the standard value for man is below 15%. You should try to get body's fat off". Well, I tried so much to do muscle training. Today, the result was released. My body's fat is NOW 9.8%. I did it. I can reduce half of it, hehehe. I am happy, happy not exactly because my body's fat is 9.8% but happy because I am paid back from my effort.
Still have many things to do, from the research to the preparation of the exhibition. And the stress will be with me for quite long time. So it is only gym where I can take out my stress.

5 Comments:

At 9/06/2007 05:02:00 pm, Anonymous Anonymous said...

Congratulations! Yattane!!!

 
At 9/06/2007 05:17:00 pm, Blogger 事務局 said...

hey don't u think the fat ratio in your body decreased too much!9.8% is great rate among most famous athlete.

 
At 9/06/2007 09:05:00 pm, Blogger hp said...

>duongchan
Thanxxxx! Yarimashita.

>minahara
I don't know too. But I spent 1 hour to 1 hour a half a day to train at gym. Not only me, but the trainer was so surprised.

 
At 9/09/2007 11:41:00 am, Anonymous Anonymous said...

I think it is good for you ha~~

 
At 9/09/2007 02:13:00 pm, Blogger hp said...

Thanx! It is exactly good for my health.
Take care!

 

Post a Comment

<< Home