Saturday, February 24, 2007

いよいよ...Finally

この前投稿した研究室のプロジェクト参加はいよいよ出番がきました。
僕の研究で挙げた成果をプロジェクト主(政府機関)の前にデモすることになりました。これで自分はプロジェクトに参加する実感が沸いてきました。嬉しいような不安のような、複雑です。とりえず自分のやっていることがちゃんと説明できる自身はありますが、なんか不安です。へへへへ,ダメですね、男だから弱気じゃだめ!!といいつつも胸の中には穏やかじゃないのは確かです。
振り返ってみると、すべて研究室の一人のスタッフのおかげです。研究はいつも自分でやっていましたが、フォローし、いつも成長できるように道を作ってくれましたのは彼でした。プロジェクトの参加もその方からはじめたし、企業さんに紹介したりしてくれるのもすべて彼でした。残念ながら、今年で研究室をやめて一般企業に復帰することになりました。もう彼がいないと思うと不安でしょうがないです。でもいつまで人に頼るわけにも行かないし、彼が残してくれたこの財産をうまく活かしながら、自分のすごいところをアピアルしなければいけません。
今痛感するのは、人は味方がいると心が強く、自分の能力を存分に発揮できることです。
...さん本当にありがとうございました。お世話になりました。


Finally my turn comes

I used to to post about the project of my lab which I was allowed to join.
Now it is time for my turn. I have to make demonstration on the result of my research to the owner of the project (the government) next week. Allitle bit nervous. Ok, I need to do well to support my supervisor.
To say the truth, I want to thank to my advisor. It was him who always show me the way. He brought me to the project, he introduced me to companies, he gave me invaluable support in my research. But he resigns from my lab this march and goes back to the normal company as employer.
I never dream of my current status. I am foreign student, from an under-develping country, I never hope for such good support from japanese people. But actually, I have never met discrimination or unfair treat. This gives me a big self-confidence.
Living in japan for more than six years, I learnt a lot aobut life. I started to have self-confidence when I came to japan, a confidence that if I make effort good result will be come to me.
Ok, I have to prepare more for my demonstration now...

2 Comments:

At 2/26/2007 12:27:00 pm, Blogger KEO Kalyan said...

Hello there! Do good, good will repay! Just try de best for good life! isnn't it?

 
At 2/26/2007 05:01:00 pm, Blogger hp said...

You are absolutely right!
Be optimistic with our life, and live with hope.

 

Post a Comment

<< Home