Friday, November 02, 2007

久しぶりのいいこと。。。Good day after long slum

最近。。。というか個々2ヶ月間は忙しくて、ブログを更新する暇もなかったです。というより、今年に入っていろいろあって、時間もお金も気力もなくて大変です。いろいろ経済的に大変な時期になって。。。
まぁ、人生はそんなものでしょう。「山あり谷あり」というのはこんなことなのかなと思い始めました。
し かし今日は久々のいいことがありました。お世話になっている方々の前で20分間ほどのスピーチをする機会いただきました。思い切って自分の思っていること を素直に発表しました。それでなんと大好評で、たくさんの方々からほめていただきました。やっぱり人間は「素直」っていいものですね。
それからあ る会社の会長様にプレゼントをいただきました。スピーチの後に直接お店に直行し、カバンを買ってくださいました。自分の金なら絶対買わない値段のものでし た。うれしく思いながら恐れ恐れいただきました。でもちょうどあんなカバンがほしかったときですし、カバンも大変気に入ったし超ラッキーと思いました。

Good day...

Recently, I am having many problems including economic one. No time, no money... mentally weak... oh so much.
But that's life... no way no choice...
The slum does not finish yet for me. But today, I had one good thing. I wish this is the good sign of breakout from this long slum.
Well, I was given a chance to make speech in front of japanese people who help take care of me here. Actually, it was so hard for me to find the topic to talk. Finally, I dicided to talk about myself, the way I walked, my view on Cambodian youth, the help japanese people should offer us. Unexpectedly, the topic was highly evaluated and I got so much encouragement from people there. Especially, I got a nice present from a president of a company. The present was the bag which I am really needing. Of course the price is quite high that I don't think I buy it if I need to pay by myself. Lucky!
Today's lesson: nothing better than being pure, loyal to yourself and people around you. Your faith must touch people's heart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home