Sunday, September 24, 2006

ぷっち悩み::こんな時って落ち込みません?

友達のブログにコメントを書きました。そして、その人がmessengerでオンラインしたのを見ました。が、そのコメントの返事がありません。。。
落ち込むのは僕だけでしょうか。。。
もしかして、自分だけはブログ病にかかっているのかなと思ったりします。多分その友達は僕のコメントが迷惑か、要らないと思っているでしょうね。コメントを書くのをやめよぅ。
自分が当たり前と思っていることでも他人は必ずしも当たり前と思っちゃいないですよね。

12 Comments:

At 9/24/2006 09:21:00 pm, Blogger Vibolka said...

hpさんってそんなに落ち込みやすいですか。ブログを作った目的はそのコメントですか。その友達が何かの理由があると思います。ただ、hpさんがその理由が認めるかどうかだと思います。例えば、今自分のパソコンじゃなくて友達の部屋とか、用事があってそのコメントのことを書く気はないとか。
hpさんがブログを作った目的は何だか分からないんですけど、僕の場合は言語の勉強、友達作り、いろいろのことを勉強するためで作ったんです。hpさんのブログとコメントを読んだだけで、僕がすごい勉強になったことはいっぱいあります。日本語の言葉もあるし、英語の言葉もあるし、いいアイデアとか結構あります。
ちょっとだけの後輩のコメントです。

 
At 9/24/2006 09:46:00 pm, Blogger hp said...

ハハハ、後輩かどうか微妙なところですが、一応先に来日したから後輩なのですかね。
いいアドバイスです。ありがとうございます。
正直、僕のブログは自分の思っていることを外に出すためのところです。もちろん、人のアイディアを見れるところでもありますし、自分の考えが間違っていないか人に判断してもらうためのところです。
僕のブログに載っているコメントのすべてに対して、返事を書くようにしています。コメントしてくれる人に対する感謝の気持ちです。
Volb-KKさんが言ったように、その友達がなにかのわけで僕のコメントに返事をかけないかもしれませんね。でも一回だけは大丈夫ですが、何回も同じことになると悲しくなっちゃいました。しかも何時間もオンラインしているのにコメントを書く5分の時間がないのは。。。
まぁ、僕は少し心が狭いかもしれませんね。
僕は基本的に人の気持ちを大事にして生きることに心がけています。だけど、多分それを大事にしすぎて、人から同じく思ってほしいのは僕の悪いところですね。自分が人のブログにコメントを書くときにその人からの返事も期待してしまいます。考え直します。
とにかく今からあまり気にしないように努力します。
意見ありがとうね。

 
At 9/25/2006 12:07:00 am, Blogger Unknown said...

私の場合は、大体返事の内容に困っています。何を書いて返せばいいのかとか、自分の意見に納得いけなくて書いたけど、結局消しちゃったとか。そんなところかな~

 
At 9/25/2006 02:37:00 am, Blogger hp said...

そうですね。確かに、返事できないようなコメントもありますね。僕はその内容によりますが、話がそれで終わるのであれば返事を書きませんが、つながりそうな話であればもしかして相手が何か意見を聞きたいかもしれませんのでとりえず返事します。「その通りです」とか「ありがとう」ですとかのようなものはしちゃいますね。いいか悪いかわからないが、その文章で気持ちを判断します、自分なりに。
chanbophaさんからはいつもコメントをいただいてありがとうございます。chanbophaさんのブログではいつも読むんですが、ときどき難しいことが書かれていますので意見がなくてコメントを書きようがないです。というより僕の能力じゃコメントできないような文章が多かったです(笑)。

 
At 9/25/2006 08:09:00 pm, Blogger Unknown said...

皮肉なコメントですね。私は大した記事も書かないし、というより書けませんね。社会の勢いには付いていけませんし、世間知らず人間です、私は。:(

 
At 9/25/2006 08:35:00 pm, Blogger hp said...

chanbophaさん、皮肉じゃないです。すみません、そんな風に聞こえちゃいますか。
世間知らずなんかじゃないですよ。いつもいろいろchanbophaさんのブログから勉強させてもらっています。今後もいろいろ書いてください。

 
At 9/27/2006 12:02:00 pm, Blogger KEO Kalyan said...

O.M.G! i read all ya comments by my forehead! i understand none! how come??? u wanna keep secret??? :D

 
At 9/27/2006 12:17:00 pm, Blogger hp said...

Oh Dee,
No secrete na. Just wrote about a very small problem(worry?). I wrote a comment in my friend's blog. That day I saw him online in yahoo messenger for quite long. After he log out, I checked his blog but no reply from him to my comment. Just feel shock and thought that maybe my comment disturbed him. For my case, I try to reply all comments in my blog as my grateful feeling to those friends who drop me comments. But I now I found that thing we thought should be done is shouldn't be done for the others sometimes. I mean what we think right may not be right to the other.
Only this. Ok, I promise you when I write article again I will post both in Japanese and English na.
Thanks for dropping in!

 
At 9/27/2006 06:04:00 pm, Blogger Socheat said...

Deedee me too and wat i understood is he wrote in JP lang.

hahahah jus small thing sos then u felt upset he might be busy and shall reply u bakc once he is free. Cheer!

 
At 9/27/2006 09:35:00 pm, Blogger hp said...

Socheat, you may be right. I was telling myself as what you said to me. But maybe because I took him as my too good friend that I cared it so much. But, now don't care lah.
Thanks for your comment na!

 
At 9/28/2006 11:52:00 am, Blogger Barbie said...

Hi hp,

So you decided to post in both English and Japanese? How cool it is?

You know, we have been waiting to see ya post in English and now it is available.

Anyway, it is completely true that sometimes we are forced into a tough situation. All you have to do is keep up your tolerance, and one day in the future, everything will be fine.

I don't know what's wrong between you guys te, so no resolutions available as well. However, I have support and encouragement to you always. Don't be upset na my friends. There are many more people who pretend to read your comments, including me.

Best wishes,
Michelle

 
At 9/28/2006 12:54:00 pm, Blogger hp said...

Michelle,
Thanks for your encouragement. I am ok. Nothing bad happened cuz I didn't produce it hahaha.
I am very happy that have a careful friend like you na. Thanks again.
Good luck, my friend!

 

Post a Comment

<< Home